- Alle schoonmaakwerken worden uitgevoerd op een in onderling overleg vastgesteld tijdstip. De klant garandeert toegang tot de lokalen, en verbindt er zich toe, om de airconditioning en of verwarming niet af te sluiten. Daarenboven moeten zowel leidingwater als elektriciteit (indien nodig) voorhanden zijn. Indien dit niet het geval is, zullen alle nutteloze verplaatsingen en de werkloosheid van het personeel te wijten aan een fout van de klant, hem gefactureerd worden aan het dagtarief.
- Indien de klant wenst dat de schoonmaakwerken worden uitgevoerd buiten de openingsuren, dient hij erover te waken dat alle belangrijke en vertrouwelijke documenten zich onder slot bevinden. De klant is als enige verantwoordelijk voor de noodzakelijk te nemen veiligheidsmaatregelen.
- De klant laat ons beschikken over een lokaal en of kast die kan afgesloten worden en waarin we ons materiaal en de producten kunnen bewaren.
- Wij wijzen alle algemene aankoopvoorwaarden van onze klanten af, zoals ze vermeld worden op zijn brieven , bestelbonnen, … Alleen onze algemene voorwaarden regelen de verhouding met de klant.
- De klant neemt geen personeel van Deco Cleaning Comm.V in dienst, direct of indirect, gedurende de duur van de overeenkomst en in een periode van 1 jaar na beëindiging daarvan. Een inbreuk op dit artikel door de klant zal van rechtswege aanleiding geven tot het betalen van een schadevergoeding aan Deco Cleaning Comm.V gelijk aan het bruto jaarsalaris van desbetreffende medewerker (met een minimum van 10.000,00 €).
- Behoudens anders schriftelijk overeengekomen, worden onze overeenkomsten aangegaan voor onbepaalde duur met een minimum van 1 jaar. Zij kunnen worden opgezegd door één van de partijen, mits inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden, betekend per aangetekend schrijven, te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin het aangetekend schrijven werd ontvangen.
- Onze facturen zijn betaalbaar te Ruddervoorde contant, op de door ons vermelde prijzen werd reeds een korting voor contante betaling afgetrokken.
- In geval van niet-betaling van de factuur op de vervaldag, zal de prijs van de factuur van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verhoogd worden met een intrest gelijk aan 12% vanaf de vervaldatum tot de integrale betaling en een forfaitaire vergoeding van 15% (met een minimum van 125,00 € en maximum 2.500,00 €) die overeenkomt met de ondergane hinder, en met de in dit verband gemaakte kosten.
- Tevens behouden wij ons het recht voor om zonder vooropzeg en zonder afbreuk te doen aan de bepalingen hierboven vermeld, hetzij onze prestaties te staken, hetzij huidig contract te ontbinden. In laatste geval zal de ontbinding van het contract betekend worden per aangetekend schrijven en zal de klant ons een vergoeding schuldig zijn gelijk aan 3 maanden prestatie, bovenop de reeds uitgevoerde en niet betaalde prestaties. Wanneer wij ten gevolge van overmacht, stakingen, sociale onrust, lock-out en dergelijke niet in de mogelijkheid zijn de overeenkomst uit te voeren, behouden wij ons het recht voor om de overeenkomst te beëindigen zonder dat er enige schadevergoeding kan worden geëist.
- Wegens contractuele verplichtingen tegenover ons personeel zien wij ons verplicht geen mindering toe te staan in facturatie indien we de lokalen niet kunnen betreden door toedoen van de klant ; vb. gesloten deur, onaangekondigd verlof, …
- Gezien 11 juli een feestdag is in ons Paritair Comité 121.00 schoonmaak en ruitenwas, worden prestaties die moeten worden uitgevoerd op die dag aan +100% gefactureerd, net zoals de andere Belgische officiële feestdagen.
- In geval van betwisting moet de factuur aangetekend geprotesteerd worden binnen de 8 dagen na ontvangst. Eventuele gebreken of klachten moeten ons uiterlijk binnen de 5 dagen na beëindiging der prestatie gesignaleerd worden. Alle klachten en of gebreken dienen ons per aangetekend schrijven te worden geformuleerd.
- In geval van betwisting, om het even welk aantal verweerders en bij beroep zijn alleen de rechtbanken van Brugge bevoegd. Alle kosten in verband met de invordering langs gerechtelijke weg, inclusief de honoraria van de advocaten van Deco Cleaning Comm.V zijn ten laste van de klant.
- Bij eventuele afwezigheid om welke reden ook van de poetsmedewerker(s) kunnen wij U geen vervanging binnen de 72 uur garanderen.